Materiale

Probleme rezolvate în Pascal, pentru clasa a IX-a

http://draganesti.ucoz.com/load/probleme_rezolvate/1-1-0-35

________________________________________________

 

Un mic ghid în HTML, pentru doritorii care vor să facă primiii pași în crearea unui site.

http://draganesti.ucoz.com/_ld/0/24_indrumar_html_p.pdf

_______________________________________________



Labirint 

Descoperă cuvintele cheie ascunse în labirintul de mai jos
labirint rezolvat
_______________________________


Structura calculatorului

Calculatorul este o masina care prelucreaza automat informatia. Pentru aceasta trebuie sa i se furnizeze datele pe care trebuie sa le prelucreze ( datele de intrare ) si o lista de instructiuni ( programul ) care sa ii spuna cum sa prelucreze aceste date. Calculatorul va realiza o lucrare la fel ca si omul, adica la un moment dat va executa o anumita operatie. Daca pentru a ajunge la un rezultat trebuie sa execute mai multe operatii, el le va efectua pe rind. Operatiile si ordinea in care acestea trebuie executate ii sunt date calculatorului de catre om prin intermediul programului. Calculatorul va furniza utilizatorului rezultatele obtinute in urma prelucrarii ( datele de iesire ). In timpul prelucrarii pot sa apara si unele date intermediare.


Deci, pentu a realiza aceste operatii calculatorul este alcatuit din doua componente :

- hardware , adica echipamentele fizice ( partea materiala, un ansamblu de circuite electrice, electronice si parti mecanice,)

software , adica programele si datele ( partea logica )


Componenta hardware 
Componenta hardware a unui calculator este formata din echipamentele fizice in care circuitele electronice asigura prelucrarea automata a informatiei si din echipamentele care asigura comunicarea intre om si calculator.

Componenta hardware trebuie sa execute urmatoarele functii :

- functia de memorare;

- functia de comanda si control;

- functia de prelucrare;

- functia de intrare-iesire.

1. Functia de memorare. Prin aceasta functie, componenta hardware trebuie sa asigure memorarea datelor si a programelor, deoarece calculatorul trebuie sa lucreze continuu, fara interventia permanenta a omului. Functia este asigurata de: memoria interna si memoria externa. In memoria interna se pastreaza programele si datele care se exploateaza la un moment dat. In memoria externa se pastreaza toate programele si datele de care poate sa aiba nevoie la un moment dat sistemul de calcul .

2. Functia de prelucrare. Prin aceasta functie hardware-ul trebuie sa asigure efectuarea:

- operatiilor aritmetice (adunare, scadere,inmultire si impartire);

- operatiilor logice ( SI logic, SAU logic si negatia ).

3. Functia de comanda si control. Prin aceasta functie hardware-ul trebuie sa asigure:

- extragerea instructiunilor din memoria interna;

- analiza instructiunilor;

- comanda pentru executarea fiecarei operatii

- extragerea datelor de intrare din memoria interna;

- aranjarea datelor de iesire in memoria interna.

4. Functia de intrare-iesire. Prin aceasta functie componenta hardware trebuie sa asigure introducerea datelor si a programelor in memoria interna si livrarea rezultatelor. Functia este asigurata de dispozitivele periferice de intrare-iesire si de interfetele de intrare-iesire.


COMPONENTA SOFTWARE

Software-ul este un sistem de programe pentru calculatoare incluzând procedurile lor de aplicare, sistem furnizat o dată cu calculatorul respectiv sau creat ulterior de către utilizator. Prin contrast, cuvântul hardware desemnează partea fizică a calculatorului sau a sistemului informatic respectiv. În general, pentru a funcţiona, un sistem informatic are nevoie de ambele componente, în plus şi de datele care trebuiesc prelucrate. Deseori şi aceste date sunt considerate a fi parte din software.

Componenta software poate include toată gama de produse de programare, uzual formată din sistem de operare, drivere şi programe de aplicaţie. În anumite cazuri speciale părţi din software se înglobează din construcţie în hardware - prin folosirea de circuite integrate preprogramate.

În unele domenii, prin software se înţeleg în primul rând datele cu care lucrează aparatele sau calculatoarele, cum ar fi imaginile digitalizate, sunete şi piese muzicale, jocurile pentru calculator, filme digitalizate, clipuri video şi multe alte date asemănătoare. În caz extrem, până şi purtătorii fizici de date sau "mediile" sunt considerate a fi "software", ca de exemplu discurile optice de tip CD şi DVD, casetele video VHS şi miniDV, casetele audio ş.a.

Un termeni înrudit dar distinct este firmware-ul, numit şi microprogram sau microcod.

Calculatorul are următoarele componente fizice:

-Monitorul

-Tastatura

-Mouse

-Imprimanta

-Modemul

-Scanerul

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu